14.8.2011

Pocahontas

 Pocahontas on ehkä yksi ihanimmista leffoista ikinä! Muistan kuinka pikku tyttöinä leikimme loputtomasti intiaaneja leffan ilmestyttyä. Innostus ei koskaan oikein loppunut ja sillä voi olla jotain tekemistä sen kanssa että päädyin opiskelemaan arkeologiaa... Ja jos Pocahontaksella olisi ollut villasukat uskon että ne olisi olleet tällaiset:D  Tätä lukiessa voitte virittäytyä tunnelmaan tämän tahdissa.
 Tämä malli on nyt siitä mun hehkuttamasta Knitting knee-highs kirjasta. Kävi ilmi että niin mahtava kuin lopputulos onkin, itse ohje oli huono. Kaavioissa värit oli ihan tyhmästi eli tummempi väri oli merkitty valkoisella ja keltainen taas oli "loogisesti" vihreällä. Toisessa kohtaa värit taas olivatkin jostain syystä pinkki ja vihreä ja nyt vihreä ei sitten ollutkaan enää se keltainen vaan ruskea. Arvatkaapa oliko mennä hermot?
Lankana käytin ihan 7 veljestä. Tein sukat pienimmän silmukkamäärän mukaan ja niistä tuli sopivan napakat. Kaikkien kokojen pituus oli ohjeessa sama joten tyydyin siihen. Ainakin minun jalkoihin olisi voinut tehdä vielä pitemmätkin sukat, mutta eiköhän ne käytössä veny (venyyhän!). Oli ihana pitkästä aikaa tehdä sukat paksummasta langasta ja isommilla puikoilla. Olin jo unohtanut miten nopeasti ne voikaan valmistua:)
Mielenkiintoisin yksityiskohta mallissa oli kantapää jonkalaista en ollut koskaan aikaisemmin nähnyt. En edes osaa selittää sitä teille mutta tosi erilainen ratkaisu ja se toimi kaiken lisäksi hyvin! Olin jo hädissäni tuon ohjeen kanssa, mutta nyt kun olen tutkinut kirjaa tarkemmin näyttää siltä että onnistuin valitsemaan sen huonoimman ohjeen ensimmäiseksi. Seuraava malli on jo valittuna, mutta en tiedä mitä lankaa käyttää. Tietääkö kukaan mikä toimisi kun kirjassa lanka on 114g/366m.
Mä olen niin innoissani näistä sukista:) Nyt sais se syksy tulla että pääsen käyttämään näitä!

4 kommenttia:

Lankakeiju kirjoitti...

Tosi upeat sukat.

santra kirjoitti...

Wau, mitkä sukat!!! Upeat, mahtavat ja ihanat. Piti oikeen jäädä tuijottamaan niitä. :D

Heinäladosta tänne ponkaisin.

Pinni kirjoitti...

Kiitos vierailusta blogissani. :) Hassua tämä nimijuttu. :D Tosi kauniit sukat olet kyllä saanut aikaiseksi. Ihanat!

Helmi kirjoitti...

Mahtavat sukat!
Täytyy kipaista kirjastoon jos löytäisi kyseisen kirjan :)