28.7.2011

Hinta 0e!

 

Katsokaas mitä minä tein! Ajattelin että valmistaudun tulevaan harjoittelemalla sahausta:D Jep, säälittävää, mutta harjoittelu tulee tarpeeseen...
Olen haaveillut succaplokeista jo pitkään, mutta lähes 30e hinta on pysynyt tiukasti välissämme. Ongelma on nyt ratkaistu ja nämä on ihan loistavat, vaikka itse sanonkin! Polvisukkakirjan innoittamana tein näihin tavallista pitemmät varret.


Parasta projektissa on että hinnaksi tuli tasan 0e. Ohuen puulevyn löysin nimittäin mökiltä ja maali on samaa jota käytin tuolien kunnostamiseen viime syksynä. Ei ihan täydellistä jälkeä, mutta varmasti toimivat niin kuin pitääkin!


Välityönä tein ihan peruslapaset. En käyttänyt näissä mitään ohjetta vaan sovelsin ihan omasta päästä. Tämä on ensimmäinen kerä itsevärjätyistä langoista joka pääsi käyttöön. Lankana on novitan alpakkaa ja väri on saatu sipulista. Jokin taika siinä on kun voi käyttää itse värjäämää lankaa, ymmärrän miksi toiset on niin koukussa värjäilyyn!


Haaveissa olisi saada puikolle hupullinen villatakki, mutta malli on vielä päättämättä. Ainakin Dropsilla oli vanhoissa mallistoissa pari kivan näköistä hupparia. Kävin tänään jumpalta tullessa tutustumassa Novitan syksyn uutuuksiin. Muutamia ihan kivoja värejä siellä näytti olevan, mutta uutuus langoista en kovin innostunut. Ainoastaan Kelo jäi positiivisena mieleen, värit oli ihania. Sen koostumus (50% akryylia) ei ole mikään unelma, mutta ehkä siitä jotain pientä voisi tehdäkkin... Seuraavana pääsen toivottavasti esittelemään teille mun uusimman ihastuksen eli ne polvisukat!

6 kommenttia:

Heli kirjoitti...

Tee Central Park Hoodie :)

- C kirjoitti...

Mihin tuollasia puulevyjä voi käyttää?:) En oo ennen nähnytkään...

Effi kirjoitti...

Heli: Mä oon miettinyt sitä kun se on niin hieno, mut pelottaa et osasinko!

-C: Niillä venytetään sukat malliinsa ja kuviot saadaan paremmin esiin. Vähän niinkuin huivit you know... tai niin mä ainakin aion niitä käyttää:D

Heli kirjoitti...

Se ei ollut ollenkaan vaikea tehdä :) Rohkeasti vaan ohjeen kimppuun. Harjoittelukappaleen voi tehdä vaikka 7 veljeksestä :)

Heli kirjoitti...

Mun blogissa on sulle tunnustus! :)

Tiina kirjoitti...

Varmasti toimivat nuo sinun plokit. :) Ja lapaset on kivat, sipulilla tulee aina niin nättiä väriä.